بازار سهامبورس ایرانتحلیل بورس ایرانخودرو و ساخت قطعات

تحلیل و تکنیکال خزامیا

شرکت خودروسازی زامیاد

تحلیل و تکنیکال خزامیاتحلیل و تکنیکال خزامیا

عنوان توضیحات
نام شرکت شرکت خودروسازی زامیاد
نماد خزامیا
سال تاسیس اردیبهشت ماه 1342
سال عرضه اولیه اسفند ماه 1377
موضوع فعالیت خودرو و ساخت قطعات
عوامل موثر بر نرخ فروش هیئت مدیره شرکت و دخالت دولت جهت نرخ گذاری دستوری
محصول شرکت خودرو های سبک نیمه سنگین و سنگین باری
مواد اولیه شرکت مواد مستقیم مصرفی
تاثیر دلار بر نرخ فروش شرکت افزایش نرخ دلار منجر به رشد بهای تمام شده محصولات شرکت خواهد شد
مهم ترین هزینه های شرکت مواد مستقیم مصرفی و سربار تولید
سهامداران عمده شرکت سایپا 39% / ش س توسعه صنعتی تیوان ابتکار 9% / ص س مشترک توسعه باازر سرمایه 2%

نماد خزامیا (شرکت زامیاد)

 در تاریخ 16 ازدیبهشت ماه 1342 در اداره ثبت شرکت های استان تهران به ثبت رسید و به موجب پروانه تاسیس شماره 2374 تاریخ 31 تیر ماه 1342 مجوز احداث کارخانه به  شرکت داده شده است.

عوامل موثر بر درآمد خزامیا

درآمد اصــلي شــركت داخــل كشــور و مشــتمل بــر خـدمات حمــل و نقــل ، بــاربري عمــومي و خصوصــي بــا مالكيــت حقيقي و حقوقي مـي باشـد

محصولات خزامیا

عبارتست از طراحي، ساخت، نصب مونتا، واردات، صادرات، خريد و فروش انواع خودروهاي بنزيني، ديزلي و گازسوز شامل انواع كاميونهاي سنگين و سبك، وانت، ميني بوس، اتوبوس و خودروهاي سواري و كليه قــواي محركـه خــودروهـاي بنزينـي، گازوئيلي و گازسوز از جمله موتــور، گيربــكس، كمك دنده، اكسلها و ميـل گـــاردان و همچنين طـــراحي، ساخــت، واردات، صــادرات، خريد و فروش انواع لوازم يدكي و قطعات يـــدكي خودروهاي مزبور و ايجاد يا تاسيس تعميرگاههــا، نمايندگيهاي تجاري و موضوع فرعي آن شامل هر نوع فعاليت صنعتــي، بازرگاني، خدماتي و مالي كه به طور مستقيم يا غير مستقيم به موضوع شركت مربوط باشد از جمله خريد وفروش اوراق بهادار و سهام شركتهاي مختلف

عوامل موثر بر هزینه های خزامیا

افزایش قیمت کلیه محصولات داخلی که در ساخت خودرو دخیل هستندکه با افزایش نرخ جهانی قیمت مواد مصرفی (فولاد ، ورق گالوانیزه ) منجر به افزایش بهای تمام شده محصولات شرکت می گردد .

تاثیر قیمت دلار بر سودآوری و هزینه های خزامیا

مواد و قطعات اولیه در ساخت خودرو تماما در داخل کشور تولید نمیشود،  و با توجه به این که در نه ماهه 99 ، 13 درصد از مواد اولیه وارداتی بود، نرخ ارز بعنوان عامل اصلی در تامین این قطعات ، تاثیر زیادی در روند قیمتی خودروی داخلی می گذارد .در نتیجه با افزایش قیمت دلار ، شاهد افزایش قیمت خودرو نیز خواهیم بود. اما توجه کنید معمولا افزایش قیمت خودرو منتهی به افزایش قیمت سهام خودرویی نمی شود. بلکه چیزی که اهمیت دارد میزان فروش و حاشیه سود است.در برخی موارد خودروسازان مجبورند به علت این که قیمت تمام شده خودرو بالاست (به دلیل افزایش قیمت دلار )،حاشیه سود خود را کاهش دهند تا بتوانند محصولات خود را بفروش برسانند.

سایر عوامل موثر بر سودسازی شرکت

شرايط سياسي، تحريم ، نرخ ارز، تعرفه هاي گمركي، مقررات قانوني(اختلافات قیمت شورای رقابت با خودروسازبر سر تعیین قیمت خودرو)، قيمت بسته هاي حامل انرژي، عوامل زيست محيطي، جريان هاي نقدي، هزينه هاي مالي (نرخ سود بانكي)، وضعيت صنايع مرتبط و نرخ هاي مواد اوليه محصولات، سرمايه گذاران خارجی سایر عوامل موثر بر سود سازی شرکت می باشد

اعمال فشارهای بیشتر در خصوص تحریم‌ها، تاثیر بسیار زیادی در تمامی مراحل تولید این صنعت دارد. از جمله تامین قطعات، جایگزین کردن تامین کنندگان خارجی.

بیشتر بخوانید : تحلیل تکنیکال خزر

آپارات ما : Atran Trade

YouTube : Atran Trade

علی جلیل‌پور

علی جلیل‌پور هستم دیجیتال مارکتر و مدیر دایرکتوری تولیدکنندگان کالای باکیفیت داخلی و مدیر هایپر کالای آل‌ور‌سنتر که به تولیدکنندگان کمک میکنم با بهره‌مندی از ابزارهای #دیجیتال_مارکتینگ_مبتنی_بر_هوش_مصنوعی به #رتبه_اول_گوگل برسند و از افزایش فروش مستمر لذت ببرند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا